2012-01-03 | 23:58:16

Läääängtar



Är de bara jag eller är de andra med som längtar tills alla hopptävlingar börjar igen ?!
Tror faktiskt de börjar denna helgen eller är de nästa ? Fast ja längtar ju bara tills Elin ska iväg haha
Mest av allt bara läängtar ja tills meetingarna kommer igång !
Förhoppningsvis har vi 5 planerade iår och FÖRHOPPNINGSVIS har vi 2hästar iår :))

De är de bästa med alltihopa , de bästa med att vara hästskötare eller groom med ett finare ord ;)
Ja älskar att hålla ordning o reda , tro de eller ej så är ja värsta perfektionisten !
Kanske inte i hemmet , men i stallet ! Fråga vem som hellst , Linda Helena Elin tex ? haha
Så på meetings är de extra kul o ha de fint o allt i ordning !
Ja får alltid lika mycke panik när Elin varit själv i stallet i 2min då hon slänger allt överallt eller inte lägger de där JAG vill ha det ;)
Ja ja vet de är Elin´s grejer , men så länge vi är på tävling eller innan vi drar iväg är de ja som bestämmer :P
Nej fy fan va ja längtar efter detta ska komma igånga nu !
Jag vill iväg , jag vill ordna o dona med alla saker , putsa o göra fint , göra hästen/hästarna fina , packa o fixa .
FRUKTANSVÄRT KUL !

Vi har alltid så jädra kul också när vi är iväg ! De spelar ingen roll om vi är hemma , eller 2km iväg eller 10mil iväg !
Elin , Syrran o Mattis , den trion slår ingen haha !

Bildbomb !

Gislaved :

<--- Pastis innan avfärd .  Tur Elin hade massa roande tidningar , detta brukar ju va en klassiker PPS ! --->

Ingen ovanlig syn att se syrran stå i köket , tro de eller ej haha


Ja man roade sig lätt på kvällarna :P


Pastis älskar meetingar ! :) Vem gör inte de ?

Man kunde tro Elin bodde i stallet ibland med alla de kläderna hon hade där inne ;)


Två drängta katter !

Ska säga att detta va den roligare dagen vi hade där , Elin va klar , hon skulle trimma lite men hann inte så långt då de börjar regna en del !
När vi sen är klara o ska bege oss ut börjar de ÖSregna o åska , så ser vi alla där ute från banan, läktaren o runt om, framridningen o framhoppningen kuta o galoppera in till ridhuset där stallet va !
De va en synd man nog aldrig mer får se ;) Såg riktigt roligt ut när alla kom samtidigt för att söka skydd .
Har aldrig i hela mitt liv sett ett sån skyfall ! Jissus min skapare... Men som bara varade i 10min sen va de över o tävlingen va igång igen , o ja är lycklig att vi inte va en av dom som va där ute haha

Älmhult :

Macki är avis på att Pastis ska iväg ;)

Towe håller koll på hästarna !

<--- Pastis har en rätt skön stil ibland när hon ska bajsa ;)

Älskade sol , älskade värme !

Sista klassen va ju väldigt intressant , endast Maria o Jörgen som tog de 5 placeringarna ;)



Ljungby :

Såhär roligt kan de se ut innan ja börjar packa o dona !


<--- Min packlista på 2 A4 papper ;)    .    Towe är med överallt :D  --->

<--- Nej ja kissar inte , har bara en rolig stil när ja lindar :P   .   Pastis njuter av solen tidigt på morgonen --->

<--- Dyster tidigt morgon efter fodring   .    Elin är redo inför dagens sista tävling ! :) --->

Yes vi fick va med om årets första minus grader , iaf ja som va uppe tidigare en de två andra påsarna ;)
O detta va i september...

Världens sötaste Towe :) O världens lättaste o goaste hund att ha med sig !


O de värsta ja nånsin har varit med om i smärtväg va näst sista dagen då ja blev sparkad av Pastis i boxen !
Pastis i vanliga fall är VÄRLDENS snällaste även i boxen , men av någon konstig anledning blev hon rädd för nått som ja inte änns hörde när ja skulle sätta på henne bakskydden .
Hon råkade sparka till mig o drog samtidigt hoven längs med benet o ner !
Klandrar inte henne o inte mig själv heller för att ja inte flyttade henne då hon aldrig skulle sparka mig med flit då hon blev rädd...
I början gick smärtan rätt snabbt över , men kom snabbt tillbaka sen när ja började gå på benet .
Märkte dock hur illa de va när ja kom upp o bytte om o kvällen sen fick ja uppsöka sjukvården på tävligen .
Kunde knappt gå o hade såna smärtor ! Fick inte änns hjälpa Elin sista dagen men de sket ja i ;)
T o m hennes mamma ville köra upp o hämta mig men ja ville vara kvar , söta Malin !
Knaprade tabletter för att stå ut med den värsta smärtan , men efter några dagar hemma åkte ja till akuten .
O de visade sig att ja hade en kraftig blödning runt musklen...

8veckor efteråt...

Nu , 15veckor sen..

Grymt skönt att svullnaden har gått ner, färgen försvunnit o den platta delen ja hade innan där smällen kom .
Men fortfarande har ja en konstigt knöl längs med skenbenet , vissa partier har ja knappt ingen känsel o är såååå öm hela vägen ner till fotsulan..
Konstigt , men de tar väl kanske tid för en blödning att läka ?
Min förra granne ( som jobbar på sjukhus ) tyckte ja skulle kolla upp det fall i fall !
Men ja går hellre o väntar på att de ska bli helt bra , men kanske bud på att åka in igen ?!

Yäyä nog om mig ;) Detta va en grymt kul o se en liten flachback på årets meetings !
Vi va även på Karlshamns o Olofströms meeting , men bodde dock inte väg så inte riktigt samma sak ;)
Så där blev inga roliga bilder...
Längtar ihjäl mig efter de kommande !





//...
1 Kommentarer
Emelie:

Längtar med att få komma ut och tävla nu :) blir väl lite mer och på riktigt nu när jag har en "egen" som jag kan tävla så mycket jag vill :)

2012-01-04 | 20:31:14
URL: http://my.opera.com/LilGordon/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: